Zbliża się koniec karnawału, a przed nami post i czas na oczyszczanie organizmu. Duża grupa z nas prawdopodobnie zaplanuje coś w stylu: Nie będę jeść słodyczy, cukru. Może się to okazać trudne w realizacji. Jednak, aby skuteczniej i trwalej wprowadzić dobre nawyki żywieniowe warto na etapie wykluczania danej grupy składników zaplanować zastąpienie ich czymś innym, aby w momentach kryzysu można było sięgnąć po zamiennik. To pomaga, wiem to z własnego doświadczenia. Śmiem twierdzić, że do zdrowych nawyków żywieniowych dochodzi się minimum 6 miesięcy, żeby nie powiedzieć rok.

W temacie zdrowych nawyków żywieniowych NIE zamierzam nikogo nakłaniać do jednej i JEDYNIE SŁUSZNEJ diety. Chcę, w tym poście podzielić się tym jak to wygląda u mnie. Z jakich powodów jem niektóre produkty, a niektórych unikam, opiszę innym razem. Wracając do sedna….

Przykładowe zamienniki słodyczy:
– wszelkie owoce
– ananasy suszone,
– suszone banany
– sławetne w sieci daktyle
– rodzynki
– śliwki suszone
– suszone figi
– ewentualnie suszone morele

fot. Piotr Rosłoniec

UWAGA!

Wszystkie suszone owoce należy dobierać bez konserwantów i w ogóle bez żadnych siarczanów, dwutlenku siarki (E 220), jeśli zależy nam na dostarczeniu do organizmu jak najbardziej odżywczych i czystych produktów. To samo tyczy się owoców ( nie pryskane itd. -> to już oddzielna kwestia)
W ten sposób rezygnując ze słodyczy, które nie dostarczają naszym organizmom nic dobrego, zafundujesz sobie dawkę dobrej miłości samego siebie. Także przy okazji eliminacji cukru z diety warto okazać sobie trochę litości i wykorzystać tą sposobność na dostarczenie organizmowi niezbędnych witamin i minerałów w postaci owoców surowych i suszonych.

Pozdrawiam i zapraszam do mojego świata cosnanude.pl
Ania


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *