Skoro w dzisiejszym świecie nic nie można jeść, bo jest niezdrowe. Mleko – nie, pszenica – nie, cukier – nie. To rodzi się pytanie: Co by tu zjeść?
Moim zdaniem na to pytanie nie można odpowiedzieć sobie bez WIEDZY. W związku z tym, należałoby albo zacząć pasjonować się współczesną dietetyką i sposobami uzupełniania składników, gdy coś z diety wykluczymy. Albo zacząć UCZYĆ SIĘ rozróżniania składów na opakowaniach.
Zatem albo się uczysz, albo korzystasz z wiedzy dietetyka/dobrego (interesującego się żywieniem i prewencją chorób) lekarza.

Do sedna, pytacie się mnie co jem i co je mój syn.

Otóż, jemy:

1. Warzywa
2. Owoce
3. Kasze bezglutenowe
4. Orzechy i nasiona
5. Tłuszcze
6. Strączkowe
7. Ryby
8. Wybrane mięso

Należy pamiętać o bardzo ważnej zasadzie jaką jest DIETA ROTACYJNA, czyli co 4 dzień stosować dany produkt. Nie jeść codziennie tego samego.

Przykładowe dania:

Naleśnik z mąki ryżowej+kakao+truskawki+płatki migdałowe

Naleśnik

Mężuś udaje, że nie lubi moich pomysłów jedzeniowych


A tak naprawdę uwielbia


Gołąbki z kapusty + mięso indycze+ jajko+przyprawy

Omlet+borówki+syrop daktylowy+banan


Witamina C z soku z dzikiej róży producenta Polska Roża


Pieczone buraki+ szczypior+tofu+kasza jaglana+przyprawy


Awokado+pomidor+sok z cytryny/limonki


Płatki jaglane+rodzynki/nasiona+banan+morwa biała+żurawina


Nasze słodycze od Anny Lewandowskiej. Bezpieczne składy.


Omlet z jajek kurzych (od sprawdzonej pani z targu-wiemy gdzie ma podwórko i czym karmi kury). Używamy też jaj perliczych


Kasza gryczana+surowka z buraka+ sos z polędwicy wieprzowej ( raczej unikać) lub polędwicy wołowej. Do tego wyciskane soki lub kupowane z dobrym składem tzn. najlepiej gdy w składzie są same owoce ileś % i napis np. pasteryzowany

Czasem jemy też spaghetti z mielonego mięsa indyczego i makaronu kukurydzianego

Łosoś+słonecznik+brokuł

Ciasto z fasoli lub bananów i orzechów włoskich/sezamu. Do tego mąki gryczana niepalona, jaglana, ryżowa, kukurydziana, kasztanowa, kokosowa

Na święta syn dostał czekoladki wegańskie bez mleka i glutenu w składzie

Bezglutenowy i bezmleczny kalendarz adwentowy

Chyba jakieś ciastka albo placki. Nie pamiętam

Pieczone mięso+szpinak, ciecierzyca,oliwa z oliwek, ogórek surowy+kapusta kiszona z marchewką

Gotowy kleik ryżowy z TESCO

Babeczki z papryką i wędliną ( swojską, dojrzewającą). Nie polecam wędlin w ogóle

Dobry produkt, mogę polecić, dobry skład. Czekolada gorzka 70% kakao. Mają jeszcze lepszą 90% kakao, ale dopiero kupiłam jeszcze nie jadłam.

Awokado+papryka+jajka

awokado+jajko ( sporo jajek jemy, ale głównie śniadania fotografowałam, dlatego też tak wyszło)

Masa na kopytka z dyni

kurczak+wołowina w curry+mleczko kokosowe itp.

Pieczony łosoś+pieczony batat+ duszone warzywa (papryka, pomidory, czosnek, cebula, cukinia)

Omlet na słono podobny do pizzy w smaku, pieczarki, papryka cebula, tofu

To są wyjęte spontanicznie zdjęcia z mojego telefonu z zeszłego miesiąca. Nie opisuję tu przepisów, ponieważ nie jest to blog kulinarny. Chciałam tylko trochę się odsłonić co jemy, ponieważ ten temat ciągle się przewija i chcecie o tym ze mną rozmawiać, piszecie wiadomości. Mam też wniosek dla siebie, trochę za dużo jajek jedliśmy w zeszłym miesiącu 😀 lub za dużo ich sfotografowałam. 😀

Najlepiej gdyby to wszystko ktoś za nas przemyślał, ugotował, a przede wszystkim znalazł na to czas. Otóż „CZAS POŚWIĘCONY NA PRZEMYŚLENIE I PRZYGOTOWANIE POSIŁKU JEST NIEZBĘDNYM I PIERWSZYM KROKIEM DO UZYSKANIA ZDROWIA”

Zatem, jeśli np. masz uczulone dziecko ZACZNIJ OD poświęcenia czasu na czytanie książek na ten temat i na gotowanie. Jeśli chcesz możesz nie czytać tylko pójść do dietetyka, ale na zakupach i w kuchni zostaniesz już z tym sam/a. Polecam różnorakie koktajle stronkę – „zielone koktajle”. Polecam również aplikację na telefon Anny Lewandowskiej. Bardzo fajna opcja ułatwiająca życie codzienne: od przepisów, listy zakupów po dostosowane przez dietetyków pod względem kaloryczności dania. Również restauracje Ani są godne polecenia. Mówię oczywiście o jakości, cena idzie swoją drogą. Jeśli masz alergika w domu, przeznacz również więcej pieniędzy na jedzenie „LEPIEJ WYDAJ NA KUCHARZA NIŻ NA APTEKARZA” Kasza jaglana, buraki np. są tanie, ale mleczka kokosowe, nerkowce i pistacje czy mięso wołowe to już droższa sprawa. Wybór należy do każdego z nas osobno…


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *